[fusion_builder_container hundred_percent=“no“ equal_height_columns=“no“ menu_anchor=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ background_color=““ background_image=““ background_position=“center center“ background_repeat=“no-repeat“ fade=“no“ background_parallax=“none“ parallax_speed=“0.3″ video_mp4=““ video_webm=““ video_ogv=““ video_url=““ video_aspect_ratio=“16:9″ video_loop=“yes“ video_mute=“yes“ overlay_color=““ video_preview_image=““ border_color=““ border_style=“solid“ padding_top=““ padding_bottom=““ padding_left=““ padding_right=““ type=“legacy“][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=“1_1″ layout=“1_1″ background_position=“left top“ background_color=““ border_color=““ border_style=“solid“ border_position=“all“ spacing=“yes“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ padding_top=““ padding_right=““ padding_bottom=““ padding_left=““ margin_top=“0px“ margin_bottom=“0px“ class=““ id=““ animation_type=““ animation_speed=“0.3″ animation_direction=“left“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ center_content=“no“ last=“true“ min_height=““ hover_type=“none“ link=““ first=“true“ border_sizes_top=““ border_sizes_bottom=““ border_sizes_left=““ border_sizes_right=““][fusion_content_boxes layout=“icon-with-title“ columns=“1″ link_type=““ button_span=““ link_area=““ link_target=““ icon_align=“left“ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_delay=““ animation_offset=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ title_size=““ heading_size=“2″ title_color=““ body_color=““ backgroundcolor=““ icon=““ iconflip=““ iconrotate=““ iconspin=“no“ iconcolor=““ icon_circle=““ icon_circle_radius=““ circlecolor=““ circlebordersize=““ circlebordercolor=““ outercirclebordersize=““ outercirclebordercolor=““ icon_size=““ icon_hover_type=““ hover_accent_color=““ image=““ image_id=““ image_max_width=““ margin_top=““ margin_bottom=““][fusion_content_box title=“Prof. dr Svetislav Paunović“ backgroundcolor=““ icon=“fa-user-edit fas“ iconflip=““ iconrotate=““ iconspin=“no“ iconcolor=““ circlecolor=““ circlebordersize=“1″ circlebordercolor=““ outercirclebordersize=““ outercirclebordercolor=““ image=““ image_id=““ image_max_width=““ link=““ linktext=“Read More“ link_target=““ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_offset=““]
U vremenu informaciono – komunikacionih tehnologija (IKT) i interneta, preduzetništvo zasnovano na inovacijama i konstantnim promenama proizvoda/usluga, poslovnih procesa i tržišnih modela, dobija nove mogućnosti i dodatni „vetar u leđa“. Elektronska trgovina, elektronsko bankarstvo, e-njiva, e-uprava, digitalizacija brojnih sadržaja u oblasti pružanja usluga, suštinski menjanju način života ljudi kao i način poslovanja. Digitalna transformacija je postala ključna komponenta organizacionog restrukturiranja i preduslov očuvanja i unapređenja konkurentske pozicije.
Paralelno sa razvojem start up preduzetništva u IKT sektoru, pažnja se sve više fokusira na preduzetničke projekte koji se baziraju na korišćenju IKT i digitalizaciji u različitim oblastima života i rada, imajući u vidu da ove tehnologije imaju univerzalnu primenljivost i da su prisutne u svim segmentima ekonomije (industriji, trgovini, poljoprivredi, transportu, turizmu, bankarstvu, medijima, izdavaštvu) i društva (obrazovanje, zdravstvo, kultura, e-uprava).
Uticaj digitalna ekonomije i digitalizacije se ogleda u kreiranju novih digitalnih sadržaja koji potpuno eliminišu postojeće tradicionalne proizvode i biznis modele ili, kroz primenu internet aplikacija i u simbiozi sa postojećim tradicionalnim poslovima, doprinose unapređenju postojećih biznis sadržaja. Savremeni digitalni kanali omogućavaju pristup i izlazak na globalno tržište uz minimalne troškove. Šanse su sve brojnije, traju vremenski kraće, poslovi brzo nastaju ali brzo i nestaju. Izloženost konkurenciji je mnogo veća. Poslovni procesi su automatizovani i prilagođeni digitalnim kanalima. Digitalna ekonomija omogućava smanjenje broja posrednika, što donosi koristi za krajnjeg korisnika kroz smanjenje cene i ubrzanje isporuke.
Posao sa celim svetom se može realizovati i „od kuće“. Dešavaju se značajne promene po pitanju načina rada, obavljanja posla i upravljanja biznisom. Javljaju se novi oblici angažovanja zaposlenih kao i izmeštanja poslovnih funkcija van organizacije. Vrednost se sa proizvodnje prebacuje na ideju, inovaciju, korisničko iskustvo i intelektualnu svojinu. Menjaju se poslovni modeli. Ideja o vlasništvu kakvu danas poznajemo u bliskoj budućnosti će sve više ustupati mesto konceptu „sharing“ ekonomije koji počiva na ideji pristupa dobrima/servisima umesto na posedovanju dobara.