[fusion_builder_container hundred_percent=“no“ equal_height_columns=“no“ menu_anchor=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ background_color=““ background_image=““ background_position=“center center“ background_repeat=“no-repeat“ fade=“no“ background_parallax=“none“ parallax_speed=“0.3″ video_mp4=““ video_webm=““ video_ogv=““ video_url=““ video_aspect_ratio=“16:9″ video_loop=“yes“ video_mute=“yes“ overlay_color=““ video_preview_image=““ border_color=““ border_style=“solid“ padding_top=““ padding_bottom=““ padding_left=““ padding_right=““ type=“legacy“][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=“1_1″ layout=“1_1″ background_position=“left top“ background_color=““ border_color=““ border_style=“solid“ border_position=“all“ spacing=“yes“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ padding_top=““ padding_right=““ padding_bottom=““ padding_left=““ margin_top=“0px“ margin_bottom=“0px“ class=““ id=““ animation_type=““ animation_speed=“0.3″ animation_direction=“left“ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ center_content=“no“ last=“true“ min_height=““ hover_type=“none“ link=““ first=“true“ border_sizes_top=““ border_sizes_bottom=““ border_sizes_left=““ border_sizes_right=““][fusion_content_boxes layout=“icon-with-title“ columns=“1″ link_type=““ button_span=““ link_area=““ link_target=““ icon_align=“left“ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_delay=““ animation_offset=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ title_size=““ heading_size=“2″ title_color=““ body_color=““ backgroundcolor=““ icon=““ iconflip=““ iconrotate=““ iconspin=“no“ iconcolor=““ icon_circle=““ icon_circle_radius=““ circlecolor=““ circlebordersize=““ circlebordercolor=““ outercirclebordersize=““ outercirclebordercolor=““ icon_size=““ icon_hover_type=““ hover_accent_color=““ image=““ image_id=““ image_max_width=““ margin_top=““ margin_bottom=““][fusion_content_box title=“Dr Ivana Domazet“ backgroundcolor=““ icon=““ iconflip=““ iconrotate=““ iconspin=““ iconcolor=““ circlecolor=““ circlebordersize=““ circlebordercolor=““ outercirclebordersize=““ outercirclebordercolor=““ image=““ image_id=““ image_max_width=““ link=““ linktext=““ link_target=““ animation_type=““ animation_direction=“left“ animation_speed=“0.3″ animation_offset=““]
Digitalni marketing predstavlja promociju proizvoda i usluga pomoću savremenih informacionih tehnologija i online strategije. Značaj digitalnog marketinga i uticaj digitalnih medija, kao segmenata integrisanih marketinških komunikacija, najvidljiviji je danas, kada postoji globalna pretnja u obliku svetske pandemije virusom COVID-19, koja utiče na dva egzistencijalna pitanja ljudske populacije: zdravlje ljudi i ekonomsku sigurnost.
U vreme vanrednih okolnosti izazvanih korona virusom, a kao posledica preporučenih mera za distanciranjem i smanjanjem fizičkih kontakata, povećano je korišćenje digitalnih komunikacija od strane pojedinaca. Pokazatelji ovog trenda su: izuzetno povećanje poseta informativnih internet portala; eksponencijalni (ubrzan) rast komunikacija na društvenim mrežama i ekstreman porast tražnje za striming platformama (za video-konferencije, online edukaciju i sl.).
Paralelno sa ovim, prisutan je i trend smanjenog ulaganja u oglašavanje globalnih kompanija, pre svega na tradicionalnim medijima. Imajući u vidu reakcije globalne advertising industrije na krizne periode u poslednjih nekoliko decenija, ovaj trend je sasvim očekivan zbog plahovitog karaktera industrije oglašavanja, koga karakteriše visok stepen konzervativnosti i redukcija marketing budžeta u kriznom periodu.
S obzirom na novu poslovnu realnost, potrebno je da kompanije artikulišu način za modifikovanje kako svog poslovnog portfolija, tako i komunikacije sa ciljnim auditorijumom, jer ovo je pravo vreme da brendovi i kompanije demonstriraju solidarnost sa svojim potrošačima i društvenu odgovornost prema okruženju u kome posluju. Primeri pozitivne i odgovorne poslovne prakse globalnih, ali i srpskih kompanija, u kontekstu aktuelnog trenutka već su vidljivi, a za njih, pre svega, saznajemo upravo putem najbržih i najresponzivnijih komunikacionih digitalnih kanala – društvenih mreža. Počev od solidarnosti sa merom socijalnog distanciranja (koje se vide kroz domišljate dizajnerske ideje koje su razdvojile i distancirale logotip svojih kompanija); promotivnih haštagova koje kompanije promovišu na svojim veb sajtovima i profilima na društvenim mrežama; preko konkretne pomoći koje kompanije daju zdravstvenim i drugim institucijama kojima je pomoć neophodna (nabavka zdravstvene opreme – maski, rukavica, skafandera, respiratora i sl.).
U uslovima recesije mnoge kompanije će nestati, neke nove će nastati, a sve nas čeka preispitivanje sistema ličnih i poslovnih vrednosti. Shodno tome, buduća tržišna vrednost kompanija i njenih brendova u značajnoj meri će biti određena kreativnim i inovativnim kapacitetima za redefinisanje poslovnog portfolija u smeru povećanja kvaliteta isporučene vrednosti, ali i promene načina komunikacije sa ciljnim javnostima, u smislu bržeg i odgovornijeg načina kojim se komunicira i upravlja odnosima sa potrošačima. U tom kontekstu uloga digitalnog marketinga (kao fleksibilnog, višekanalnog, merljivog i efikasnog načina targetiranja ciljnog auditorijuma) postaje ključna prilikom formulisanja strategije marketinga. Kompatibilnost sa tradicionalnim, masovnim medijima komunikacije, uz značajan doprinos združenom dejstvu promocije, čine direktan marketing nezaobilaznim elementom integrisanih marketing komunikacija uspešnih kompanija.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container type=“flex“ hundred_percent=“no“ equal_height_columns=“no“ menu_anchor=““ hide_on_mobile=“small-visibility,medium-visibility,large-visibility“ class=““ id=““ background_color=““ background_image=““ background_position=“center center“ background_repeat=“no-repeat“ fade=“no“ background_parallax=“none“ parallax_speed=“0.3″ video_mp4=““ video_webm=““ video_ogv=““ video_url=““ video_aspect_ratio=“16:9″ video_loop=“yes“ video_mute=“yes“ overlay_color=““ video_preview_image=““ border_color=““ border_style=“solid“ padding_top=““ padding_bottom=““ padding_left=““ padding_right=““][/fusion_builder_container]